Проникливий і віртуозний лірик: Афанасій Фет"




5 грудня виповнюється 200 річниця від дня народження Афанасія Фета російського поета-лірика німецького походження, перекладача, мемуариста, члена-кореспондента Петербурзької АН .
Сама щаслива мить в житті Афанасія Афанасійовича Фета - це відчуття повного єднання з природою: "Целый день спят ночные цветы, / Но лишь солнце за рощу зайдет, / Раскрываются тихо листы, / И я слышу, как сердце цветет"(1885). 
Цікаві факти з життя Фета: Перші 14 років і останні 19 років свого життя Фет Афанасій Афанасійович офіційно мав прізвище Шеншин. Справа в тому, що це дворянське прізвище. Після того як титул відібрали, він носив прізвище Фет. Коли Афанасію Фету виповнилося 37 років, він одружився на Марії Боткіній, яка була дочкою багатого торговця чаєм. Його дружина не відрізнялася красою і молодістю. Їх шлюб був з розрахунку. Поет у всіх документах значився як «іноземець Фет» Фет Афанасій Афанасійович був близьким другом для Льва Толстого. Саме тому вони часто бачилися і дружили сім’ями. Дружив з Іваном Тургенєвим і Львом Толстим. Ілля Рєпін писав його портрет, який знаходиться в Третьяковській галереї. 


Часто сперечався з Некрасовим на тему поезії.
У містах Орел і Мценськ є пам’ятники, присвячений поетові.В честь Афанасія Фета названий один з літаків компанії «Аерофлот».


Вірші А. Фета:

На заре ты её не буди 
На заре ты её не буди,
На заре она сладко так спит;
Утро дышит у ней на груди,
Ярко пышет на ямках ланит.И подушка ее горяча,
И горяч утомительный сон,
И, чернеясь, бегут на плеча
Косы лентой с обеих сторон.А вчера у окна ввечеру
Долго-долго сидела она
И следила по тучам игру,
Что, скользя, затевала луна.И чем ярче играла луна,
И чем громче свистал соловей,
Все бледней становилась она,
Сердце билось больней и больней.Оттого-то на юной груди,
На ланитах так утро горит.
Не буди ж ты ее, не буди…


Я пришел к тебе с приветом...

Я пришел к тебе с приветом,
Рассказать, что солнце встало,
Что оно горячим светом
По листам затрепетало;
Рассказать, что лес проснулся,
Весь проснулся, веткой каждой,
Каждой птицей встрепенулся
И весенней полон жаждой;
Рассказать, что с той же страстью,
Как вчера, пришел я снова,
Что душа все так же счастью
И тебе служить готова;
Рассказать, что отовсюду
На меня весельем веет,
Что не знаю сам, что буду
Петь - но только песня зреет

Я тебе ничего не скажу
Я тебе ничего не скажу,
И тебя не встревожу ничуть,
И о том, что я молча твержу,
Не решусь ни за что намекнуть.

Целый день спят ночные цветы,
Но лишь солнце за рощу зайдет,
Раскрываются тихо листы,
И я слышу, как сердце цветет.

И в больную, усталую грудь
Веет влагой ночной... я дрожу,
Я тебя не встревожу ничуть,
Я тебе ничего не скажу.


Запрошуємо всіх шанувальників  поезії переглянути виставку "Проникливий і віртуозний лірик: Афанасій Фет."








Коментарі